oddanie komórki jajowej - jakie procedury?

napisał/a: ~gość 2010-07-22 12:47
nie wiem czy zamieszczam temat w odpowiednim dziale, jesli nie, to prosze o przesuniecie

byc moze na forum jest kobieta, ktora kiedykolwiek oddala (sprzedała) swoją komórke jajową, a moglaby podzielic sie swoimi doswiadczeniami? lub ktoś kto się tym interesuje i po prostu zna odpowiedzi na moje pytania...

interesują mnie procedury, takze jakie badania sa przeprowadzane, jakie dokumenty, jakie warunki dawczyni musi spelniac, jaki czas przygotowania do 'zabiegu', ile razy do roku - raz? 12 razy mozna oddac ?jak to wyglada od strony prawnej..

ocenę moralną proszę zostawcie dla siebie (ewentualnie mozemy zalozyc nowy temat)
napisał/a: ~gość 2010-07-23 08:24
temat ciekawy, ale niestety nie wiem nic o tych procedurach, jak się czegoś dowiem to dam znać.
napisał/a: mozilla1 2010-07-23 20:13
No więc popytałam i się dowiedziałam
Nie jestem lekarzem wiec pewnie napisze to bardzo chaotycznie.
Ogólnie dziewczyny oddają dużo rzadziej swoje komórki jajowe niż faceci. Moje zaufane źródło nie było w stanie mi powiedziec ile za to płacą, bo on sie tym nie zajmuje..choc pracuje w takim zawodzie (powiedźmy).
No wiec...
Trzeba przejść wiele badań laboratoryjnych (pobieranie krwi). Jeżeli jest się odpowiednią kandydatką to wtedy są dalsze czynności czyli...
Najpierw kobieta musi być przygotowywana do oddania komórki jajowej, poprzez zastrzyki z hormonami. Gdy komórka jest gotowa do pobrania to lekarz ginekolog pobiera ją wykonując punkcję (chyba tak to się nazywa).
- Nie każda kobieta może ją oddawac.
- jest to szkodliwe zarówno dla niej jak i jej partnera z ktróym współżyje (te hormony)
- Moze mieć potem problemy z zajściem w ciąże, więc pewnie najlepsza kandydatka to taka która ma juz poród za sobą

Jesli czegoś nie dopisałam a coś cię jeszcze interesuje to zapytam...aczkolwiek wolałabym nie, bo mój facet od razu stwierdził że to ja chce oddać..na szczęście skutecznie udało mi się go wyprowadzić z błędu