Obniżenie kosztów życia starszych ludzi z niskim dochodem?

napisał/a: muslina 2017-01-02 13:53
Hej, nie wiem czy dobry dobrałam temat wątku, ale mam sprawę- nie znam się jeszcze na takich rzeczach, a wydaje mi się że trochę potrzebujemy porady wraz z rodzicami.

Sprawa jest taka, że rodzice są na zasiłku przedemerytalnym- teraz już oboje. Łącznie dostają 1700zł. Mieszkamy w domu jednorodzinnym a ja jestem ostatnim dzieckiem zostało mi jeszcze pół roku studiów. Studia mam na tyle ciężkie że trudno mi je pogodzić z pracą, a koszty życia w innym mieście są wysokie. Na razie żyjemy z oszczędności, czasem coś dorobię, ale różnie z tym bywa.

Nie mam szans na stypendium socjalne na uczelni, dlatego że rodzice skończyli pracę we wrześniu w zeszłym roku, a do stypendium liczy się okres zarobków rok wcześniej. Czyli musiałabym złożyć wniosek o stypendium we wrześniu przyszłego roku, a przecież już nie będę studiować.

Zarobki i dodatkowe prace swoją drogą, ale moim pytaniem tutaj jest czy są jakieś sposoby obniżenia kosztów życia albo pomocy z miasta i jak tego dokonać?

Z racji wieku +60 lat rodziców i niskich dochodów powiedziano nam że mogą się starać o zniesienie płacenia podatku za psa, udało się też zwolnić z płacenia za odbiornik telewizyjny.

Z góry proszę o powstrzymanie się od hejtów i pretensji jak to czasem w internetach bywa i proszę o wyrozumiałość, pytam bo chcę rodzicom pomóc, którzy nie bardzo wiedzą gdzie i jak uderzyć z wszelkimi wnioskami czy pomocami, a ja sama to trochę też nie bardzo znam się na tych sprawach. A i może ten post pomoże też nie tylko nam :)
napisał/a: krasnolud1 2017-01-03 14:27
muslina, zadzwon do osrodka pomocy rodzinie i zapytaj czy mozecie liczyc na jakies wsparcie, np. Dofinansowanie opału. Nie wiem jak to dokladnie wyglada ale skoro finansuja takie rzeczy pijakom to Wam sie duzo bardziej nalezy taka pomoc. Z drugiej strony jesli ktores z rodzicow choruje i wymaga opieki to opiekun co miesiac dostaje ok tysiaca zl zasilku