"Wpadka"

napisał/a: Wojtek22 2007-04-24 19:07
Witam wszystkich!

Jestem studentem, mam 22 lata. Justynę poznałem w liceum. Ona ma 24 lata, właśnie kończy studia, broni się dosłownie na dniach.

Jesteśmy razem już ponad 6 lat. Od dawna jesteśmy pewni, że chcemy spędzić razem całe życie, wziąć ślub i mieć dzieci, jednak... historia stara jak świat - ta rodzina zaczęła się tak nagle. Justysia najprawdopodobniej jest w ciąży. Wczoraj robiła testy, ale jeszcze nie była u lekarza. Cieszy mnie to, a z drugiej strony przeraża.

J. planowała kontynuować studia, jednak ze względu na ich charakter nie może pójść teraz na doktorat, kiedy jest w ciąży. Najwcześniej za rok, więc krzyżuje jej to trochę plany. Ja sam jestem na 3 roku studiów, które trwają 3,5 roku, więc skończę dopiero w lutym przyszłego roku, kiedy nasze maleństwo będzie już miało miesiąc.

Jak wielu studentów, nie utrzymałbym się bez pomocy rodziców. Do tej pory dorabiałem sobie tylko dorywczo: akwizycja, kelnerowanie, korepetycje. Nie planowaliśmy zakładania rodziny, zanim nie ustabilizuję się finansowo (to chyba oczywiste). Chciałem skończyc studia i mieć stałą pracę. A tu nagle duży chłopiec... to głupie i nieodpowiedzialne, wiem.

Mam olbrzymie obawy. Muszę nagle zacząć zarabiać na utrzymanie rodziny, nie zawalić przy tym studiów i nie przyprawić własnych rodziców o atak serca, gdy im zakomunikuję, że za 4-5 miesięcy się żenię, a po kolejnych 4 uszczęśliwię ich wnukiem...

Jeśli ktoś był w podobnej sytuacji, niech podzieli się doświadczeniami. Napiszcie jak sobie poradzić. Mamy już z J. pewne plany, ale to dość mglista wizja, bardzo szybko zbliżającej się przyszłości.
Nie piszcie tylko, że tylko głupek tak wpada i że mam poczytać jak się używa prezerwatyw. Dopóki mnie to nie spotkało, sam bym tak reagował, ale... stało się, chociaż uważaliśmy.
napisał/a: Xeta 2007-04-24 19:14
no tak najpierw sie robi potem sie boi.. :)

dacie rade.. ja mysle ze ona sie bedzie gorzej z tym czuc niz ty...